יום שלישי, 29 בדצמבר 2020

ערב הסגר השלישי

 תיירנים ותיירניות יקרים.

שנת 2020 הייתה השנה הקשה בתולדות התיירות בישראל, ואקורד הסיום שלה, הכניסה לסגר שלישי, ממחישים אולי יותר מכל עד כמה תהליכי הצמיחה והבנייה מחדש של כלכלה תיירותית במדינת ישראל כולה, ובהר הנגב בפרט, יהיו ארוכים ומקוטעים, ועד כמה הדרך שלפנינו תהיה רצופה עליות ומורדות.

אל מול המציאות הקשה, יש גם מקום לאופטימיות זהירה: במהלך התקופות שבין הסגרים, עם ישראל יצא אל הטבע והמרחבים הפתוחים וגילה מחדש את הנגב. רבים מהמטיילים התאהבו מחדש והופתעו ממגוון האפשרויות התיירותיות שהתפתחו להם "בחצר האחורית". כל אלה באו לידי ביטוי לאורך השנה בפעילויות המסובסדות שנערכו בקיץ, בפתיחה של כביש 10, בסיורים הקולינריים בחנוכה ובעלייה בפופולאריות של השבילים הארוכים ובראשם שביל סובב מכתש רמון.

לצערנו המספר הגבוה של המטיילים בא לידי ביטוי גם באשפה ובעומסים, וכולנו חייבים ללמוד להיערך ולתת מענה גם להשפעות הללו.





סיכום שנת הפעילות

לקראת סוף השנה ערככנו תהליכי סיכום ולמידה שרבים מכם הייתם והייתן שותפים להם. בסיומם הוגש לראשי המועצות שלנו מסמך סיכום, אשר חשוב לנו לשתף גם איתכן ואיתכם.

מסמך זה מסכם את תהליכי העבודה ואת תוצרי העבודה המשותפת שלנו בתיירות הר הנגב. חשוב להבין שמודל שיתוף הפעולה החוזי שנרקם בין שלוש המועצות, לא קיים באף אזור אחר בארץ, וזוכה להערכה מקצועית רבה מבכירי משרד התיירות- במיוחד אל מול תהפוכות משבר הקורונה.

מפה תיירותית ואתר אינטרנט חדש

במהלך השנה עבדנו על שני פרויקטים חשובים אשר מייצגים שינוי מחשבתי בתקשורת השיווקית שלנו עם קהלי היעד:

הפקנו מפה תיירותית חדשה והקמנו אתר אינטרנט חדש. שני הכלים האלה מעוצבים באותה שפה, וקשורים זה לזה. המפה מכילה קישורים לאתר, ואתר האינטרנט מכיל הרחבה של המידע המוצג במפה במאצעות כתבות, תמונות וסרטונים.

חידוש הסכם השותפות

מה שמאפשר את הפעילות המשותפת הוא מחויבות של כל אחד מראשי המועצות לתרום נתח שווה לתקציב הפעילות. בשנת 2020 עמדה המחויבות על 200 אלף ש"ח מכל מועצה, לצד השקעות נוספות רבות שעשתה כל מועצה בנפרד בתחומה בנושא פיתוח ושיווק התיירות. 

אל מול חרב הקיצוצים וחוסר הודאות התקציבית המסתמנת בכל הרשויות והמשרדים במדינת ישראל, ערב היציאה למערכת בחירות נוספת, ההחלטה להמשיך את השותפות בשנת 2021, איננה מובנת מאליה, ומבטאת את המחויבות של ראשי המועצות להמשיך וליצור יציבות ורציפות בפיתוח התיירות במרחב. מצורף לעיונכם הסכם השותפות לשנת 2021.

ההיקף הכספי של השותפות צומצם ל 150 אלף ש"ח מכל מועצה, שיוקדשו לפעילות שיווק אזוריות. 

אנו צופים שבשנה הקרובה יהיה אתגר גדול מאוד בגיוס משאבים לאירועים תיירותיים ולפעילויות שונות, ולכן נקדיש זמן ומשאבים לאיתור מקורות תקציביים חדשים. על כך, ועל שאר המשימות שלנו השנה, תוכלו לקרוא בתכנית העבודה של תיירות הר הנגב לשנת 2021.

השתלמויות וקורסים

אחד התחומים שנפגע בשנה החולפת היה תחום ההשתלמויות המקצועיות. איסורי ההתכנסות והאתגרים הכלכליים מנעו מאיתנו להוציא לפועל את כל ההשתלמויות והקורסים שהיינו רוצים לקיים.

ב 2021 שמנו לעצמנו יעד לשוב ולקיים השתלמויות רלוונטיות ואפשקטיביות עבורכם. לצורך כך, מאוד יסייע לנו אם תוכלו למלא את השאלון המצורף על הצרכים שאתם ואתן מזהות בתחום הקורסים וההשתלמויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה