יום שני, 28 בינואר 2019

סיור משרד החקלאות בדרך האוהלים

משרד החקלאות קיבל אחריות על מכלול ההיבטים של הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, ובמסגרת זו גם תומך בפיתוח התיירותי. 
לאחרונה אושרה תכנית ההתישבות הבדואית בהר הנגב בועדה המחוזית, ובמהלך חודש פברואר היא צפויה לעלות לדיון בועדה הארצית.
במקביל לתהליכים הסטטוטוריים, שיאפשרו, בסופו של דבר, הקמה של מיזמים תיירותיים-חקלאיים בארבעת המקבצים: מישור ציפורים, עבדת, נחל חווה וכפר אריכא, מתחילה, כבר היום, עבודה של תמיכה וסיוע במיזמים שאינם דורשים הקמה של תשתיות "קשות": הדרכה, טיולי גששות, אפייה ומלאכות מסורתיות ואפילו צורות שונות של אירוח באוהלים. 
הכוונה היא לעודד, כבר היום, עיסוק תיירותי שיספק פרנסה ראויה לתושבים וימשיך איתם אל היישוב המוסדר שיוקם בסופו של דבר. 
בראייה אזורית, האירוח הבדואי מהווה רכיב חשוב בDNA התיירותי של המדבר הידידותי בעולם. אנו שואפים לשלב את הכנסת האורחים הבדואית כחוויה נוספת במכלול החוויות שהתיירים יכולים לחוות באזורנו. כדוגמה אפשר לקחת פעילויות שמתקיימות כבר היום - שילוב של טיול ג'יפים בבקעת צין, עם אירוח בדואי וסיום בסנפלינג במצוק מכתש רמון, עבור תיירים שלנים בצימר יוקרתי. השאיפה של כולנו היא לעודד שילובים ושיתופי פעולה מסוג זה עד כמה שניתן.
בהזדמנות זו אני רוצה לברך את חברת "נגב ברמה אחרת" שהחלה להפעיל מוקד הזמנות טלפוני לתיירנים של דרך האוהלים.

בכירי מחוז דרום של משרד החקלאות הגיעו לסיור באתרי התיירות הבדואים, התארחו, התרשמו, פגשו את היזמים ושמעו על האתגרים הרבים. 
בעקבות הסיור יתחיל מיזם "קסם המדבר" לפעול גם באזורנו, ולשווק גם את אתרי האירוח של דרך האוהלים. בהמשך השנה מתוכננים קורסים לתיירנים הבדואים ושילוב של מיזמים בדואים בקמפיינים השיווקיים.

לסיכום הסיור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה