יום שלישי, 29 בינואר 2019

מגמת הגידול בתיירות הנכנסת

13 אתרי תיירות ואירוח, עד כה, התחייבו למסור נתוני תפוסות למאגר הסטטיסטי שלנו. אליהם מצטרפים נתוני כניסות התיירים המפורסמים על ידי למ"ס, ונתוני חברת AIRDNA המספקת לנו דוחות, בתשלום, על לינות AIRBNB.

אז מה אפשר ללמוד?

התובנה הראשונה נוגעת לגידול בתעשיית התיירות האזורית בשנים האחרונות. 
בכל חודש חישבנו את הגידול ביחס לחודש המקביל בשנה שקדמה, ואז חישבנו את החציון של ערכי הגידול הללו לכל 13 אתרי התיירות והלינה שהשתתפו במדגם. הגרף מלמד על אחוזי הגידול בהיקפי התיירות באופן כללי באזור:

ראשית אפשר לזהות בקלות את שנת השפל שבאה בעקבות צוק איתן, שבה בכל חודש נראו אחוזי גידול שליליים ביחס לשנה שלפני. שנית, העובדה שבשלוש השנים האחרונות אנו נמצאים רוב הזמן בתחום אחוזי הגידול החיוביים, מעידה שבאופן כללי התיירות צומחת.
כאשר מסתכלים על הגידול בתיירות הנכנסת ספציפית רואים שהגידול הוא איטי יותר, אבל גם כאן- קו המגמה ברור:

 הנתונים הללו תואמים את דוח תעשיית התיירות לשנת 2018 שפורסם על ידי משרד התיירות. 
ומשתלבים עם הגידול הנראה לעין בקווי המגמה של כניסות התיירים לגנים הלאומיים:

זוהי טעימה ראשונה מהתועלת שאפשר להפיק מהמאגר. ככל שיותר עסקים יווחו נתוני תפוסות לאורך יותר זמן, כך ניתן יהיה להסיק מסקנות מעמיקות יותר ולכוון טוב יותר את מאמצי השיווק והפיתוח שלנו.

אם יש לכם שאלה מעניינת שהייתם רוצים שנקדיש לה תשומת לב- אתם/ן מוזמנים לכתוב אותה בתגובות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה