יום חמישי, 25 ביוני 2020

דוגמנים ליום אחד- סיור של קהילת אינסטגרם ישראל במצפה רמון


קרדיט- עמית גלבר

5.9 מיליון ישראלים נכנסים לפייסבוק מידי חודש, 62% פונים למובייל ברגע שהם קמים, 18% פונים למובייל תוך 15 דקות מהתעוררות, ורק 20% טורחים לצחצח שיניים קודם*. כל אחד מאיתנו חבר ב-16 קבוצות בממוצע . רובנו מתאחדים לקבוצות בנושאים, הומור, אוכל, טיולים ועוד** 

קבוצות וקהילות ברשתות החברתיות הן פלטפורמה שיווקית שהפוטנציאל שלה רק מתחיל להתברר בקרב ארגוני תיירות.
מדובר על מובילי דעת קהל, שעם סינון נכון, ותיאום ציפיות אפקטיבי, יכולים לסייע בחשיפה מתמשכת ואותנטית לאזורי תיירות ולעסקי תיירות. 
תיירות הר הנגב נחשבת חלוצה בתחום שיתופי הפעולה עם מובילי דעת קהל ועם קהילות (מוזמנים לצפות בפאנל בנושא ב IMTM), בהובלתה של טלי בריל שלנו. את הפיילוט הראשון שלנו ערכנו בקיץ של כוכבים 2018 בפעילות תוכן עם שלוש קבוצות טיולים מובילות. לאור תוצאותיו החיוביות הגדלנו, ובשנה שעברה אירחנו עשרים מנהלי קהילות מובילים מישראל בשת"פ עם התכנית הבין לאומית של פייסבוק העולמית לניהול קהילות, ובנוסף אירחנו סיור של אינסטגרמיות וצלמות מובילות.
בעקבות הניסיון המוצלח קבענו לנו יעד לשנת 2020 לקיים לפחות שני סיורים דומים. טלי שוב נרתמה למשימה והפעם גייסה את קהילת הפייסבוק של "אינסטגרם ישראל", שתקיים במכתש רמון את אירוע "דוגמנים ליום אחד".

במסגרת האירוע הגיעו אלינו שישה מחברי הקהילה שנבחרו להיות הדוגמנים, ושישה נוספים שנבחרו להיות הצלמים. 
הצילומים נערכו בחוות האלפקות ובגן לאומי צבעי מכתש רמון, ולבסוף קינחו בארוחה מפנקת ובתצפית כוכבים בחניון מחצבת הגבס.

לאירוע כזה תרומה חיונית במספר רמות:
  1. מדובר על יוצרים פעילים מאוד באינסטגרם עם חשיפה מצטברת לאלפי עוקבים. חשיפה של הצילומים האסתטיים שלהם ברשתות החברתיות יוצרת גל של חשיפות בהיקפים מוערכים של כ 150,000 חשיפות (רק בשבוע הראשון שמיד אחרי האירוע). 
    קרדיט נבו אזולאי

  2. אירועי "דוגמנים ליום אחד" פונים לקהלים שעד היום לא היו חשופים לתכנים המסורתיים שיצאו מהר הנגב. אירוח האירוע אצלנו איפשר לנו להיכנס למסכים של קהל "בורגני", ו"תל אביבי", שהוא שונה מהותית מקהל המשפחות המטיילות שעמד בליבת תמהיל השיווק שלנו עד היום. הפריצה הזאת חשובה מאוד בעידן הקורונה.
  3. במונחים של הפקות מקומיות האירוע הופק בתקציב צנוע מאוד. בסה"כ הושקעו בו 7,000 ש"ח שכל כולם, עד לשקל האחרון, שולמו לעסקים מקומיים- ובכך סייעו להם בתקופה זו של שפל ביקושים.
  4. גם עסקים שלא השתתפו ישירות באירוע זכו להיחשף באמצעות המוצרים השונים שניתנו למשתתפים בסלסלות המתנה שחולקו להם. 
  5. כחלק מההסכם עם מארגני האירוע מצד הקהילה, התחייבו הצלמים לשתף איתנו את התמונות שלהם, וכעת עומד לרשותנו מאגר תמונות עשיר ומגוון (וכן, גם קצת "מוזר"), שנוכל לעשות בו שימוש- תוך מתן קרדיט כמובן.
תודה ענקית לטלי בריל שארגנה, לגלי גבים שהפיקה, לחוות האלפקות ולחניון מחצבות הגבס, ללארה, לdeep desert israel, לעומר בשטח, לגלידה גולדה במצפה רמון ולאנשי רשות הטבע והגנים.

אנו מתכננים לקיים עד סוף הקיץ אירוע דומה במרחב שדה בוקר, ולקראת הרבעון האחרון ופריחת החלמוניות- אירוע באזור ירוחם. 
כל אירוע מלמד אותנו עוד שיעור ועוד לקח, ואנו משפרים ומחדדים את המודל אחרי כל שת"פ כזה.
כמובן שבכל אירוע ישתתפו עסקים אחרים, וכך נוכל לתת חשיפה לכמה שיותר מהמגוון העצום שקיים במרחב.

אתמול (יום חמישי 25.6) התקיימה בפתחת ניצנה אירוע פעילות שיווקית ייחודית בדמות מרתון צילום מקורי ויפה. קרוב ל- 150 צלמים מכל רחבי הארץ, באו לצלם בתחרות מיוחדת, בה מקבלים המשתתפים שש משימות צילום שונות במהלך 8 שעות
של צילומים תחרותיים. הצילומים התרחשו בכל פתחת ניצנה, בבאר מילכה, בעזוז, בקדש ברנע ובכמהין. חקלאות, נופים, מורשת, מדבר, אנשים ועוד... האירוע המרגש נחתם אמש בצילומי לילה קסומים בגן הלאומי שבטה. תודה גדולה כל שותפינו להצלחת הפעילות השיווקית החשובה. שותפים רבים נרתמו להצלחת המשימה ובהם: עמותת Photo Is:rael, הרשות לפיתוח הנגב, רשות הטבע והגנים הלאומיים, קהילה חינוכית ניצנה וכמובן רכזת התיירות שלנו בפתחת ניצנה - איריס ברזאני.

 *מתוך נתוני פייסבוק כנס בנגב  19Boost Your Business

** מתוך דוח האינטרנט של בזק 2019

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה